Begravningar och andra tjänster - För tjänster och produkter så som begravningsrådgivning, specialtillverkade produkter, gravstenar, blommor, catering, representation, dödsannons, transport, hembesök, program, visning, försäkrings- och juridisk rådgivning gäller följande: beställning av ovan nämnda tjänster och produkter är bindande från den dag då avtalet ingicks, med andra ord då dödsboet bekräftat beställningen. Genom att bekräfta beställningen samtycker dödsboet till att Begravningsbyrån påbörjar behandlingen av beställningen inom tidsramen för den ångerfrist som gäller enligt Distans- och Hemförsäljningslagen. Genom att samtycka till att vi påbörjar arbetet med beställningen inom ramen för ångerfristen föreligger ingen ångerrätt enligt nämnda lag. Vi på Begravningsbyrån är däremot väldigt måna om dödsboet och försöker därför hantera eventuella ändringar enligt dödsboets önskemål så gott det går. Vad som avgör huruvida vi kan ändra en beställning eller inte är vilka tidsramar som ges.
Kistor och urnor - Vid enskilt köp av kista, urna eller annan produkt (som inte är specialtillverkad enligt dödsboets önskemål) innebär att ordinarie ångerrätt föreligger. Ångerfristen är då 14 dagar och dödsboet dödsboets önskemål) innebär att ordinarie ångerrätt föreligger.
Ångerfristen är då 14 dagar och dödsboet står för returkostnaden. En förutsättning för att returen ska godkännas är att produkten är oanvänd och i oförändrat skick. Vid köp av kista eller urna i samband med begravning gäller ovan angivna villkor.